מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת

מפעיל מכונה בתעשייה

הסתיים בהצלחה קורס מפעילי מכונה במכללת ארז. הקורס היינו שותפות בין עיריית עכו, משרד הכלכלה, לשכת התעסוקה, עמותת NICAT, מכללת ארז ומפעלים מהגליל המערבי.
תכני הקורס התבססו על סילבוס של משרד הכלכלה ושילבו הכשרה עיונית ומעשית במכללה עצמה. משרד התעסוקה של עיריית עכו, לקח על עצמו לגייס את משתתפי הקורס שזכו ללמוד במשך חצי שנה על מגוון רחב של תחומים.
טעימה ממה שנלמד בקורס
ראשית, המשתתפים קיבלו את כל המידע הדרוש וארגז הכלים להתמקצעות מלאה. הם למדו את תורת המקצוע שכללה לימוד על מערכות טכנולוגיות, יישומי מחשב, שרטוט, מדידות, בקרה ועוד. כמו כן הם למדו מקצועות העשרה כמו מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית, אבטחת איכות וסטטיסטיקה. המשתתפים אף קיבלו ידע בכישורים רכים, למשל תקשורת בין אישית, לימוד שפת גוף, מוסר עבודה והכנה לראיונות עבודה.
ייחודו של הקורס הוא בחיבורו למעסיקים הפוטנציאליים, כאשר בסיומו מתחילים המשתתפים סטאז' במפעלים מתוך אידיאל שישתלבו במקום העבודה.



כאמור, אחת השותפות המרכזיות בבניית הקורס הייתה עמותת NICAT, אשר החלה את פעילותה בארץ לאחרונה. שיתוף הפעולה הייחודי עם מכללת ארז הגיע מתוך המרכז הראשון של העמותה אשר הוקם בעכו ומיועד לספק קורסי הכשרה מקצועיים בהתאם לצרכי המעסיקים באזור.
ג'יין צינקוס מנהלת תפעול בעמותת NICAT שיתפה כי "למזלנו מצאנו במכללה שותפים לחזון ולתפיסה של העמותה, גם מבחינת לימוד עיוני וגם מבחינה מעשית בעזרה במציאת מקום עבודה. שיתוף פעולה איכותי ותורם. ששני הגופים מגיעים מאותה תפיסה לתת לאנשים הזדמנות ולספק להם הכשרה".
כל סוף הוא התחלה חדשה.
הקורס זכה לתגובות חיוביות מאוד הן מצד התעשייה והן מהמשתתפים. כתוצאה מכך, כלל הגופים החלו לחפש תחום פעילות נוסף אשר בדומה למפעילי מכונות, יש בו צורך בעובדים.
הישארו מעודכנים - קורס הכשרה חדש עתיד לבוא.