מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת

חיים בסו - קורס מתקין גז טבעי

חיים בסו, תושב שלומי ומכונאי אחזקה במקצועו, עובד כבר 12 שנים במפעל חוגלה בנהריה.

למרות הקושי בשילוב לימודים ועבודה, בסו מקפיד לאורך השנים על העשרת הידע המקצועי שלו ואף השלים לא מזמן לימודי הנדסאי מכונות. "זה לא פשוט לשלב את הלימודים עם העבודה וחיי המשפחה, אבל זה טוב וחשוב. ההכשרות השונות מעשירות את הידע ועוזרות בעבודה גם ברמה המעשית – הידע שנרכש מסייע לפתח את העבודה והכלים, ההבנה איך ומאיפה דברים נוצרים משפרת את העבודה ומקלה עליה. מעבר לכך, אנחנו עובדים במקצוע שלא מפסיק להתחדש ולהתקדם, שינויים טכנולוגיים נכנסים ומצריכים פיתוח מיומנויות ולמידה שאני מאוד מאמין בה."

אחד השינויים המדוברים הוא כניסתו של הגז הטבעי למפעל שהוליד צורך באנשי מקצוע מוכשרים. "הרצון שלי ללמוד את נושא הגז הטבעי נתקל בצורך של המפעל, כך שהתמזל מזלי ואושר לי להצטרף ללימודי גז טבעי במכללת ארז. זהו תחום חדש בארץ ועניין אותי לקחת בו חלק, עכשיו אני מהחלוצים בתחום, גם במפעל וגם בארץ."

"הלימודים התיאורטיים מעניינים והמרצים טובים. החלק המעשי שהתחלנו לאחרונה מתפתח לכיוון טוב, כולנו רוצים כבר לגעת במערכות. המערכות כבר נמצאות במפעל וכרגע אני נמצא במצב בו אני רואה את האופק אבל לא מסוגל לגעת בו – עד לקבלת ההסמכה אנחנו לא יכולים לעבוד על המערכות, כך שאני מאוד מחכה לקבלת ההסמכה ברמה האישית, וכמובן שגם לטובת המפעל."