מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת

עמי אסרף - קורס מתקין גז טבעי

עמי אסרף מגיע למכללת ארז מטבריה – "מאוד רחוק, אבל אין לי ברירה. אני רוצה ללמוד את נושא הגז הטבעי, וזה המקום היחיד בצפון שמלמד את הקורס."

אסרף הוא גמלאי צה"ל ששירת במשך 30 שנים במגוון מקצועות ייחודיים לצבא, דוגמת מכונאי ובוחן טנקים. עם פרישתו מהצבא הוא פנה לארגון "צוות" שתומך בגמלאי צה"ל ומסייע להם להשתלב באזרחות, בין היתר במציאת אפשרויות תעסוקה והכשרות. "ב"צוות" המליצו לי על קורס ללימודי גז, בדקתי והתעניינתי בנושא והחלטתי להיכנס לתחום."

הבחירה בלימודי גז טבעי מהווה עבור אסרף שילוב בין העתיד להווה: "תחום הגז הטבעי הוא חדש לגמרי וזה תמיד מעניין, אבל מצד שני כמי שמגיע מהתחום הטכני אני לא מתרחק יותר מדי מהמקום שאותו אני מכיר ובו אני מתעסק. העולם הטכני הוא עולם שאני מרגיש בו בבית ושמח להישאר בו. בזכות הקורס אני מקווה להשתלב בתעשייה, כך שבסופו של דבר המרחק הגדול שווה את זה."

"הלימודים בקורס הם ברמה גבוהה והמרצים מצוינים. אני נהנה מהלמידה עצמה, החלק התיאורטי מעניין וגם הלימודים המעשיים תורמים. למרות שהמערכת במכללה כנראה שונה מהמערכות עליהן נעבוד בעתיד, עקרון הפעולה שלהן הוא שחשוב, ואני בהחלט מרגיש שאני מבין אותו. זה תחום חדש שממשיך להתפתח, אנחנו הראשונים שעוברים את הקורס וזה טבעי שהמערכות ימשיכו להשתנות, לכן הבסיס שאנחנו לומדים חשוב כל כך."

עם התקדמות הקורס, בטחונו של אסרף בבחירתו הולך וגדל: "אחרי שהתחלנו בהתנסות המעשית, אני יודע שאני במקום הנכון, מקום שהרקע הטכני שלי בא לידי ביטוי בו. אני שמח על הלימודים עצמם – תמיד טוב להעשיר את הידע ולהמשיך ללמוד."