מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת

אנתינקוט וונדמנח - קורס עברית

אנתינקוט וונדמנח עלה לארץ לפני 5 שנים מאתיופיה. עם הגעתו לארץ הוא עבר אולפן בן שמונה חודשים. עם סיום האולפן העברית אמנם הספיקה לו להתמצאות בסביבה, אך היא עדיין נותרה מכשול העומד בינו לבין סובביו. הוא מעיד כי התקשורת עם העובדים סביבו הייתה קשה, הוא לא הבין את כל מה שנאמר והיה לו קושי להביע חלק מבקשותיו ומצרכיו.
בימים אלה, וונדמנח עובד כמחסנאי בנמל חיפה, אשר החליטו לאחרונה, יחד עם מספנות ישראל, להעביר קורס עברית למען העובדים שאינם דוברים עברית מבטן ומלידה. וונדמנח שמח לקחת חלק בקורס הזה, והוא מספר בהתפעמות על סבלנותה של המורה ועל הידע העצום שיש לה בשפות: "היא יודעת איך לתרגם מכל השפות".

הקורס, כך הוא מספר, מסייע לו בעבודה ובתקשורת עם הסובבים אותו, אבל לא רק. הוא מרגיש שגם הקשר שלו עם ילדיו השתפר בזכות הקורס, והוא סוף סוף יכול לעזור לבתו בת ה-7 בשיעורי הבית שלה. "לפני הקורס לא יכולתי לקרוא מספיק בשביל לעזור לה. היום אני יודע לקרוא, עוד לא הכל, אבל אני קורא ומבין את המשמעות של מה שאני קורא."

השמחה שהקורס הכניס לחייו עם השיפור בעברית מביאה אותו להודות שוב ושוב לנוגעים בדבר, מטעם המכללה ומטעם מספנות ישראל ונמל חיפה. "הקורס קידם אותי, למדתי לקרוא ולכתוב בלי שגיאות, וגם ההבנה שלי טובה יותר. אני רוצה להגיד תודה למנהלי הקורס ולמרצה, ואשמח מאוד להשתתף בקורסים אחרים בעתיד."