מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת

משה שחר - קורס מערכות מתקדמות בפלסטיק

משה שחר, בן 53 מהקריות, הגיע לקורס מערכות מתקדמות בפלסטיק, שמתקיים בשיתוף עם סטארטר ועם ג'וינט ישראל-תבת, בדקה ה-90: "אח שלי ראה מודעה בעיתון, וכבר באותו היום התקשרתי לאוהד, מנהל תכניות הלימוד של מכללת ארז, שאמר לי להגיע למכללה בשעה הקרובה כי המיונים לתכנית נסגרים. הגעתי למכללה, נכנסתי למבחן ולראיון, ולשמחתי הגדולה התקבלתי ללימודים. עוד באותו יום נשארתי במכללה והתחלתי ללמוד.
תמיד רציתי ללמוד ולא התאפשר לי מהרבה סיבות ועכשיו ניתנה לי ההזדמנות. כל חיי עבדתי, אבל בגלל שלא היו לי תעודות נשארתי מאחור ולא הצלחתי להתקדם. אנשים שהתקבלו למקום העבודה שלי ושאני לימדתי אותם את העבודה התקדמו בגלל שהייתה להם הכשרה ותעודה מתאימה."
שחר בחר בקורס בתחום הפלסטיק מאחר שהתחום מעניין אותו וכן מתוך אמונה שבזכות הידע שנרכש בקורס והתעודה שתוענק בסופו, הוא יזכה להתקדם בעבודה. "הלימודים הקנו לי ידע רב בתחום הפלסטיק, שלא היה ברשותי קודם לכן, אבל לא רק. הקורס חשף אותי גם לתחומים נוספים כמו מכונות, חלקים, חומרי גלם, בקרים ועוד."
לאחרונה, הגיעה אל המכללה מכונת הזרקת פלסטיק. שחר מעיד כי מכונת ההזרקה תורמת ללימודים: "היא מסייעת לנו להבין את החומר הנלמד, בצורה מעשית ומוחשית, זאת קפיצה ענקית עבורנו בהתקדמות."
כיום, הסטודנטים בקורס נמצאים בשלב ההתמחות, בו הם מתנסים בעבודה במפעלים. שחר מדגיש כי ההתמחות היא בעלת חשיבות להתפתחות המקצועית שלו, ומציין לטובה את התמיכה שהוא מקבל במהלכה: "מפעל פלסאל, בו אני מתמחה ועובד, מאוד מפרגן ובא לעזרתי, מסייע לי להיקלט במפעל, ללמוד את העבודה ולהבין מה אני עושה. נותנים לי הרגשה שאני חלק מהקבוצה, חלק מהמפעל, ואני מאוד מקווה להמשיך ולעבוד שם גם אחרי ההתמחות."
"תקופת הלימודים היא לא קלה כלכלית, למרות כל התמיכה מסביב, אבל אני לא מוותר על הלימודים, זאת פריצת דרך עבורי בתחום המקצועי. אוהד ושאר עובדי המכללה מפרגנים ועוזרים, ומנסים לפתור בעיות שנוצרות."
"אני שמח להיות חלק מתכנית הלימודים, וממליץ למי שרוצה להתקדם להצטרף לקורס הבא."