מפגש ראשון: תפיסת התפקיד הניהולי
פתיחה: רועי ישראלי, מנהל מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים
תפיסה מייצרת מציאות> תפיסה> התנהגות> תוצאה, תפיסות מקדמות ומעכבות, מיפוי הציפיות ממנהל, ביסוס תפיסת תפקיד המנהל - מנהיגות במצב חירום מתמשך.
מפגש שני: יוזמים
מהי פרואקטיביות/ רה-אקטיביות בניהול, שפה פרואקטיבית ורה- אקטיבית, פרואקטיביות כדרך חיים/ בתגובה למצב, מודל הרמזור, מעגל ההשפעה ומעגל הדאגה.
מפגש שלישי: "עניין של זמן"
תפישות וכלים מתקדמים בניהול זמן אפקטיבי- הזמן כמשאב, ניהול במציאות של אי וודאות מתמשכת, ניהול "חשוב" מול "דחוף", כיצד להכניס את ה"חשוב" ליום עבודה ניהול זמן ברמה שבועית ויומית. תכנון ובקרה הגדרת מדדי הצלחה והתאמתם למטרות ויעדים. בניית שגרות עבודה אפקטיביות.
מפגש רביעי: מצוינות ארגונית
מהי ולמה תרבות של מצוינות ארגונית. למה גמישות ומצוינות ארגונית ? התפתחות גישות הניהול ומעבר מניהול דטרמינסטי ידוע לסטוכסטי משתנה, מהי תרבות של מצוינות? מצוינות אל מול הצטיינות. מה תפקיד המנהל בתרבות של מצוינות.
מפגש חמישי: תקשורת בינאישית מקדמת
פיתוח מיומנויות של בהירות והבנה: מפתחות לתקשורת אפקטיבית, מיומנויות של הקשבה אפקטיבית, שאילת שאלות ככלי ניהולי, העברת מסרים. סגנונות תקשורת, זיהוי סגנון התקשורת האישי שלי, התאמת סגנון התקשורת לעומד מולי.
מפגש שישי: מיומנויות ראיון
תהליך הגיוס בארגונים, מיתוג מעסיק, ביצוע ראיון אפקטיבי, מודל שלושת היהלומים בתפקיד, הכנה, ביצוע וסיכום ראיון.
מפגש שביעי: קליטה וחניכה של עובדים חדשים
רושם ראשוני, בניית תכנית קליטה והכשרה, כלים בחניכה: בניית תכנית חניכה, הוצאה לפועל ובקרה על התכנית, סיכום התהליך וצידה לדרך.
מפגש שמיני: השפעה ורתימה
השפעה בארגון זיהוי מקורות העוצמה, אסטרטגיות ההשפעה של המנהל, בניית אמון ושיתוף פעולה עם העובדים, הממשקים וההנהלה.
מפגש תשיעי: מוטיבציה והנעת עובדים
פירמידת הצרכים של מאסלו, איך אנחנו כמנהלים יכולים להשפיע על המוטיבציה של העובדים?
כלים להנעת עובדים - משוב שוטף, תקופתי, שאילת שאלות, הקשבה אפקטיבית.
מפגש עשירי: משוב ככלי ניהולי
משוב: כלי חשוב ומהותי להעצמת הכישורים ויכולות העובדים המוביל להגברת המוטיבציה בעבודה למקבל המשוב ולנותן המשוב. מודעות לנקודות החוזק ולנקודות לחיזוק אישי כמנוף להעצמה. משוב שוטף מול הערכת ביצועים תקופתית.
מפגש אחד עשרה: ניהול קונפליקטים
פיתוח מודעות ולימוד עקרונות כיצד לזהות מצבי משבר והתפתחות קונפליקט, להתמודד ולנהל מצבי קונפליקט לפי גישת WIN-WIN: מהו קונפליקט, כיצד נוצר ומה השלכותיו על מערכות היחסים בעבודה. התייחסות אפקטיבית להתנגדויות, הקניית מיומנויות של חשיבה יצירתית משותפת למציאת הפתרון האופטימלי ביותר למצב נתון. עקרונות ומודל לניהול שיחות קשות
מפגש שתים עשרה: מפגש סיום
אירוח בארגון – למידת עמיתים, הצגת תוצרי למידה - משתתפים, סיכום התוכנית