מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת

יזיד בדר - תכנות CNC

יזיד בדר, נשוי ואב לארבעה מכפר מע'אר, גדל במשפחה שמעודדת את ילדיה ללמוד. העידוד והתמיכה הולידו אהבה גדולה ותיאבון ללמוד ולהשתפר ככל שניתן.

עם שחרורו מהצבא, יזיד פנה ללימודי הנהלת חשבונות וייעוץ מס אך הוא לא אהב את המקצוע והחליט לשנות כיוון: "בחרתי להשתלב בעבודה בתעשייה, בענף הפלסטיק. במשך 16 שנים, עבדתי ככוון מכונות הזרקה במפעל כתר כרמיאל. במקביל לא וויתרתי על האהבה ללימודים, ובשעות אחר הצהריים סיימתי בהצטיינות לימודי הנדסאי תעשייה וניהול באורט בראודה וקורס מתקין גז טבעי."

לאחר 16 שנות עבודה בכתר, יזיד בחר לשנות כיוון פעם נוספת, עבר הסבה לתחום ה-CNC ונקלט לעבודה כמפעיל CNC במפעל TGM: "מאז ומתמיד אני אוהב ללמוד ומחפש כיוונים להתקדם. אחרי כשנתיים של עבודה כמפעיל מכונת CNC, החלטתי להירשם ללימודי קורס תכנות CNC במכללת ארז. במפעל עובדים עם תוכנת Cimatron והיה לי חשוב ללמוד אותה, להיות מסוגל לתכנת מוצרים וחלקים ולקבל את הכלים הנחוצים כדי להשתלב במפעל כתכנת CNC."

היות שיש ליזיד ידע מוקדם בשרטוט טכני, הוא הצטרף לקורס לאחר מספר מפגשי "יישור קו" של קריאת שרטוטים, וגילה שחבריו לקורס כבר מגובשים בינם לבין עצמם. לכן, ההתחלה הייתה עבורו קשה, והוא הרגיש חוסר שייכות, אך ככל שחלף הזמן הדברים השתנו: "גיליתי במכללה תחושות של משפחתיות ואכפתיות. אני מאוד מעריך את המרצה – הוא מקצועי, מעביר את החומר בצורה מצוינת, מכווין, עוזר וקשוב. זכינו למרצה מדהים!"

"לפני הלימודים לא ידעתי הרבה על הנושא של התכנות ועל הכנת התכניות. כמפעיל, קיבלתי את התוכנה, העברתי אותה למכונה והפעלתי אותה. בזכות הקורס, אני יודע להכין את התכניות בעצמי וממש בקרוב אזכה לקידום ואתחיל לעבוד כתכנת CNC – תפקיד טוב יותר שיקנה לי תוספת משמעותית לשכר."