מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת

אחמד סלמאן - טכנולוגיית הזרקת פלסטיק - מורחב

אחמד סלמאן מע'ג'ר שברמת הגולן התחיל לעבוד במפעל רימוני פלסט לפני פחות משנה כטכנאי הזרקה: "בהתחלה למדתי במפעל על המכונה ועל התבניות ואז החליטו לשלוח אותי לקורס במכללת ארז. לשמחתי, במפעל תמכו בי בזמן הלימודים ועודדו אותי ואפילו העמידו לרשותי רכב לנסיעה לשלומי."

"לפני הקורס לא ידעתי איך מתנהג הפלסטיק ואיך מתרחש תהליך ההזרקה, והיה לי מאוד ללמוד ולהבין את הנושא" מספר אחמד. "בקורס נפגשתי במרצים מצוינים. הם נתנו לנו טיפים ולימדו אותנו שיטות עבודה, מהיכרות עם חומרים ובחירת תבניות ועד תהליכי הזרקה. מעבר לידע המקצועי הרחב של רן ועמי, המרצים, יש להם סבלנות ואכפת להם מהסטודנטים. בעבודה, כשנתקלים בתקלה לא מוכרת ופונים לטכנאים בכירים, לא תמיד יש זמן לקבל הסבר מקיף על התקלה ועל הפתרון. לא פעם ולא פעמיים פניתי בהפסקה למרצים ושאלתי על כל מיני תקלות שפגשתי. הם תמיד ענו בסבלנות ודאגו שאני אבין את התקלה ואת הפתרון."

"המקצועיות והסבלנות של המרצים יחד עם הדאגה והאכפתיות של המכללה יצרו אווירה טובה והיה לי כיף להגיע ללימודים. הייתה לי תחושה שצוות המכללה, ובעיקר אוהד שטרן, מנהל תכניות הלימוד, דואגים לנו, מעדכנים אותנו ויודעים מה מצבנו" מוסיף אחמד.

במהלך הקורס וגם בחודשים שעברו מסיומו, אחמד מרגיש את השינוי המקצועי שחל בו: "רכשתי בקורס הרבה ידע שבזכותו אני יודע לאתר ולטפל בתקלות. על סמך מה שלמדתי, נדלקות לי נורות אדומות שמאפשרות לי לטפל בבעיות בזמן. אני מרגיש שהיום אני יכול לטפל בעצמי ב-70%-80% מהתקלות. יש תקלות שאני פוגש לראשונה ונזכר במה שלמדנו בקורס בשביל לפתור אותן. בנוסף, כשיש לי זמן אני עובר על החומר הכתוב שקיבלנו במהלך הקורס ומרענן את הידע והזיכרון. נבנה אצלי שילוב של ידע וניסיון שהוא השילוב הכי טוב שקיים."

"אני חושב שהקורס הזה חשוב לכל טכנאי הזרקה בתחילת הדרך. המלצתי למנהלים שלי לשלוח טכנאים חדשים לקורס במועד הבא ואני ממליץ לכל מי שנכנס לתחום ההזרקה להירשם לקורס. באופן אישי, אני אשמח מאוד להמשיך וללמוד ולהרחיב עוד את הידע שלי בקורסים מתקדמים" מסכם אחמד.