מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת

הכשרת עובדים בפלסטיקה

כחלק מן הדיאלוג המתמיד שמכללת ארז מקיימת עם המפעלים בגליל, עלה הצורך בהכשרה מקצועית לעובדים בתחום הפלסטיק, זאת לאור היעדר מוחלט של הכשרה כזו. הצורך במוסד הכשרות מקצועי, זמין וקרוב, שישלב הקנייה של ידע תיאורטי יחד עם התנסות מעשית, הביא אותנו לפעול להקמתו של בית ספר למקצועות הפלסטיק, אשר יכשיר עובדים חדשים וגם יאפשר שדרוג של עובדים ותיקים.

בזכות תרומתה הנדיבה של יק"א ישראל, יחד עם תמיכת ארגון קדימה מדע, הצלחנו להקים את בית הספר למקצועות הפלסטיק, שיכלול הכשרות שונות בהיקפים שונים. כיום, אנו נמצאים בעיצומו של קורס מפעיל מערכות מתקדמות בפלסטיק, הקורס, בשיתוף תכנית STARTER, הוא הקורס המקצועי המקיף הראשון בארץ מזה שנים. בקורס לוקחים חלק 22 סטודנטים שנבחרו בקפידה לאחר מיונים שנערכו יחד עם שמונה מפעלי תעשייה, אשר יקלטו אותם לסטאז'. במקביל למתן ההכשרה לסטודנטים, ברמה העיונית וברמה המעשית, התוכנית כוללת גם הכשרה של החונכים במפעלים, בכדי ליצור מעטפת מקצועית אחידה, שתתרום רבות להצלחת הקליטה של הבוגרים.
אנו מלאי אמונה כי תשתית הכשרתית זו הינה בעלת השפעה רחבת היקף על כלכלת הגליל המערבי. בית ספר למקצועות הפלסטיק יאפשר מתן מקצוע לתושבי הגליל המערבי ויתרום לחיזוק התעשייה באזור. ראוי לציין כי בדומה לשאר ההכשרות הניתנות במכללה, גם כאן ההכשרות יתרמו לשוויון ודו הקיום בין תושבי הגליל.